موسسه سنجش سپاهان

حسابداری،حسابرسی،قبول وکالت مالی،اظهار نامه مالیاتی

موسسه سنجش سپاهان

حسابداری،حسابرسی،قبول وکالت مالی،اظهار نامه مالیاتی

مشاوره در زمینه های عمومی مربوط به حسابداری ، راهبری و بهره برداری از سیستم های مالی اداری جامع ، یکپارچه و مستقل .
مشاوره و ارائه طریق : حسابداری مالیاتی ، ارزش افزوده ، حسابداری قضایی
ارائه روش های افزایش بهره وری سازمان مالی معاملاتی محاسباتی شرکت ها
رفع اختلاف سامانه های مالیاتی
مطابقت سامانه های مالیاتی ارزش افزوده ، معاملات فصلی ، با یکدیگر و با اظهارنامه عملکرد سالانه و اصلاح مغایرات
اظهارنامه های اصلاحی ارزش افزوده ، فصلی ، عملکرد ، حقوق دستمزد و غیره

به این تحلیل توجه بفرمایید : 

[... علل وجود اشتباهات در تهیه صورت های مالی و یادداشت های پیوست آن متعدد است و علاوه بر مواردی که در فوق به آنها اشاره شد، شاید مهم ترین علت آن، نبود وجدان کاری باشد. یکی دیگر از علل این اشتباهات این است که مسوولان تهیه صورت های مالی، در هر حال، پاداش بستن حساب ها و سایر مزایای مربوطه خود را دریافت می دارند، چه این صورت های مالی را به نحو خوب و مطلوب تهیه کنند و چه آنها را با صدها اشکال از انواع مختلف (ناقص و نامطلوب) ارائه دهند.
اگر مسوولان تهیه صورت های مالی و یادداشت های پیوست این شرکت ها (بعضی از شرکت ها) به خود زحمت دهند که حتی برای یکبار، صورت های مالی و یادداشت های پیوست آن را بعد از تهیه و تایپ به دقت مطالعه و کلیه مطالب فوق و سایر مطالبی را که اصولاضروری است کنترل کنند، صورت های مالی این شرکت ها عاری از اشکالات ظاهری (اشکالات غیرمرتبط با استانداردهای حسابداری و اشکالاتی که در اثر عدم آگاهی ایجاد می شود) خواهد بود.
حال این سوال پیش می آید که پس چرا بعضی از حسابدارها این زحمت را به خود نمی دهند. به نظر اینجانب مساله اصلی موضوع نبود «وجدان کاری» است. وجدان یک حس ذاتی است و باید در انسان وجود داشته باشد و قابل ایجاد نیست. در اینجا باید از سایر روش ها استفاده کرد که از آن جمله می تواند پرداخت نکردن پاداش بستن حساب ها، انواع توبیخ ها و در نهایت خاتمه دادن به خدمت آنها باشد؛ البته این راه ها منجر به به وجود آمدن وجدان کاری نخواهد شد.

گاروهوانسیان فر حسابدار رسمی

منبع:دنیای اقتصاد ]


 هر چند موارد اشکال و اشتباهات 38 گانه  به خوبی عنوان گردیده , ( رفتاری که در این حرفه کمتر مشاهده می گردد ) , اما تفکر مکانیکی و "زوربنیان" حاکم بر فرهنگ ما کار خودش را کرده است و مقاله در پایان به خطابه های جهاد با کفار , مبارزه با استکبار جهانی  و "داعش"  نزدیک تر شده است تا یک متن علمی , تخصصی  , ...  دست کم حرفه ای ! . 


حال آنکه علت رخ دادن چنین اشتباهاتی گسست ساختاری و سازمانی موجود در همه دوایر اداری مالی  می باشد . 

به عبارت دیگر در صورت قرار گرفتن فرآیند تهیه صورت های مالی در پایان ( و مرتبط و متصل ) چرخه پردازش بانک اطلاعاتی ( که اطلاعات مبنای صورت های مالی از آن استخراج می گردند ) , اساسا , چنین مسائلی روی نخواهد داد تا چه برسد به آنکه  برای حل آن نیاز به روش های  شدید و غلیظ باشد ! .

به دلیل عدم ارتباط میان صورت های مالی و بانک اطلاعاتی حاوی  رکوردهای اسناد حسابداری ( که اعداد و ارقام  و مانده حساب های  منعکس شده در صورت های مالی از آن استخراج گردیده اند ) ,  ممکن است پردازش  همان اطلاعات واحد در  صورتحساب ها و یادداشت های پیوست صورتهای مالی به نتیجه ای مغایر با تراز آزمایشی تهیه شده از خلاصه رکوردهای بانک اطلاعاتی در صورت های مالی بیانجامد . 
تراز آزمایشی همواره با رکوردهای حسابداری مطابقت دارد , زیرا : 

"همواره از جمع آخرین وضعیت رکوردهای حسابداری  پس از انواع حذف و اصلاح  تهیه می شود" .
اما در حالی که  چنین ارتباطی میان صورت های مالی و  رکوردهای حسابداری وجود ندارد .

...

به نظر می رسد : فاشیسم , انگیزاسیون , یهودسوزی , جوخه های مرگ ,  اعدام های دسته جمعی , پاکسازی قومی و عقیدتی , و سایر راهبرد ها و تاکتیک های فاشیستی و فرقه گرایانه , نیز , از دل چنین روش اندیشیدن  " داعش بنیان" ی  برخاسته باشند .


۹۶/۰۱/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد نورمحمدی آبادچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی